ბათუმის პორტისა და ნავთობტერმინალის ტვირთბრუნვა 7.6 მლნ ტონამდე გაიზარდა – მიზეზები

ბათუმის პორტისა და ნავთობტერმინალის ტვირთბრუნვა 7.6 მლნ ტონამდე გაიზარდა – მიზეზები

ბათუმის პორტისა და ნავთობტერმინალის მიერ 2022 წელს გადაზიდული ტვირთების მოცულობა 7.6 მლნ ტონამდე გაიზარდა, რაც ყაზახური წარმოშობის მუქი ნავთობპროდუქტების გადაზიდვის მოცულობის ზრდასთანაა დაკავშირებული.

ბათუმის პორტისა და ნავთობტემინალის ოპერატორი კომპანია 2022 წლის საწარმო მაჩვენებლების შესახებ ინფორმაციას ავრცელებს.

მათი ცნობით, „ბათუმის ნავთობტერმინალის“ (100%-იანი წილი ეკუთვნის სს „ყაზტრანსოილს“) და შპს „ბათუმის საზღვაო ნავსადგურის“ (100%-იანი წილის მართვის ექსკლუზიური უფლება) ტვირთის გადატვირთვის მთლიანმა მოცულობამ 2022 წელს 7.6 მილიონი ტონა შეადგინა, რაც 2021 წლის იმავე მაჩვენებელს 1.3 მილიონი ტონით აღემატება.

გასულ წელს ნავთობის, ნავთობპროდუქტების და გაზის გადატვირთვის მოცულობა 2021 წელთან შედარებით 0.4 მლნ ტონით 1.9 მლნ ტონა შეადგინა.

„გადაზიდვის მოცულობის ზრდა დაკავშირებულია ყაზახური წარმოშობის მუქი ნავთობპროდუქტების გადაზიდვის მოცულობის ზრდასთან, ასევე Tengizchevroil LLP-თან თანამშრომლობის გაგრძელებასთან ნავთობისა და თხევადი ნახშირწყალბადის გაზის გადაზიდვის საკითხებთან“, – განმარტავენ კომპანიაში.

რაც შეეხება მშრალი ტვირთების გადაზიდვების გადატვირთვის მოცულობამ 1.7 მლნ ტონა შეადგინა, რაც 2021 წელთან შედარებით 0.5 მლნ ტონით მეტია, კარბამიდისა და ნედლი შაქრის გადატვირთვის ზრდის გამო.

საკონტეინერო ტერმინალმა 2022 წელს 119 ათასი TEU (სატვირთო მანქანების ტევადობის საზომი) გადატვირთა, რაც 2021 წლის მაჩვენებელთან შედარებით 20 ათასი TEU-ით მეტია.

„ზრდა განპირობებული იყო COSCO-ს საკონტეინერო ხაზის ფოთის პორტიდან ბათუმის ნავსადგურში გადამისამართებით და აშშ-დან ავტომობილების ბაზრის ზრდით“, – აღნიშნავენ კომპანიაში.

ცნობისთვის: სს „ყაზტრანსოილი“ უშუალოდ ფლობს და მართავს საწარმოო აქტივებს საქართველოში შპს „ბათუმის ნავთობტერმინალის“ (BOT) მეშვეობით. ბათუმის ნავთობტერმინალი მომსახურებას უწევს ნავთობის, ნავთობპროდუქტების და გაზის, აგრეთვე მათი გადამუშავების პროდუქტების გადაზიდვას, ამოტუმბვას, ნავთობის შენახვას საკუთარი ნავმისადგომების, ტექნოლოგიური მილსადენებისა და ტანკების გამოყენებით. ბათუმის ნავთობტერმინალის კონკურენტული უპირატესობა არის მოქნილობა სხვადასხვა კლასის ნავთობისა და ნავთობპროდუქტების (მათ შორის თხევადი ნავთობის გაზის) შენახვასა და გადაზიდვაში.

მსგავსი სიახლეები

თბილისში, ახალი აეროპორტის მიმდებარედ მთავრობა სტადიონის აშენებას გეგმავს

თბილისში, ახალი აეროპორტის მიმდებარედ მთავრობა სტადიონის აშენებას გეგმავს

საქართველოს მთავრობა, თბილისში კონკრეტულად კი ვაზიანში, ახალი აეროპორტის მიმდებარედ ახალი 70 000 მაყურებელზე გათვლილი სტადიონის აშენებას გეგმავს. როგორც პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ…
მესტიის აეროპორტის ახალი ტერმინალის პროექტირების ₾435 ათასიანი კონკურსი დასრულდა – დეტალები

მესტიის აეროპორტის ახალი ტერმინალის პროექტირების ₾435 ათასიანი კონკურსი დასრულდა…

მესტიის აეროპორტის ახალი ტერმინალის პროექტირებაზე გამოცხადებული 435 ათას ლარიანი კონკურსი დასრულდა. 18 პრეტენდენტს შორის, გამარჯვებული კომპანია Green Studio-ა. ახალი აეროპორტის პროექტზე,…
მიხეილ ხიდურელმა უნგრეთის ბიზნესსექტორს საქართველოს საინვესტიციო პოტენციალი გააცნო

მიხეილ ხიდურელმა უნგრეთის ბიზნესსექტორს საქართველოს საინვესტიციო პოტენციალი გააცნო

„აწარმოე საქართველოში“ დირექტორმა მიხეილ ხიდურელმა უნგრეთის დედაქალაქ ბუდაპეშტში, მრგვალი მაგიდის ფორმატით გამართულ დისკუსიაში მიიღო მონაწილეობა, რომელიც ეძღვნებოდა თემას – „ინვესტირება საქართველოში“.…