საქართველო-რუსეთს შორის საბორნე მიმოსვლა დაიწყება – ეკონომიკის მინისტრი განმარტებას აკეთებს

საქართველო-რუსეთს შორის საბორნე მიმოსვლა დაიწყება – ეკონომიკის მინისტრი განმარტებას აკეთებს

2022 წლის 11 აგვისტოს სოხმეთის ეკონომიკის მინისტრმა, ვაჰან ქერობიანმა განაცხადა, რომ საქართველო-რუსეთს შორის საბორნე მიმოსვლა დაიწყებოდა, რომლითაც სომხური სატრანზიტო ტვირთები ისარგებლებდნენ. საკითხთან დაკავშირებით სადეპუტატო კითხვით ეკონომიკის სამინისტროს ოპოზიციონერმა პაატა მანჯგალაძემ მიმართა.

ეკონომიკის მინისტრის, ლევან დავითაშვილის ოფიციალური პასუხიდან ირკვევა, რომ საბორნე გადაყვანების განხორციელების თხოვნით, საქართველომ მომართვა სომხეთის მთავრობისგან ივნისში მიიღო და შესაბამის სატრანსპორტო კომპანიებთან კონსულტაციები უკვე გაიმართა. ეკონომიკის მინისტრის განცხადებით, ბორანი ფოთის და კავკაზის პორტებს შორის იმოძრავებს.

ამასთანავე, ლევან დავითაშვილი განმარტავს, რომ საქართველოს სომხეთის ტვირთებისთვის საზღვაო გასასვლელის მიცემას საერთაშორისო კონვენცია ავალდებულებს.

“თქვენი მიმდინარე წლის 22 აგვისტოს 7571/3-62/22 წერილის პასუხად, რომელიც შეეხება რუსეთსაქართველოს შორის საბორნე მიმოსვლის თაობაზე ინფორმაციის მიწოდების საკითხს, გაცნობებთ, რომ საქართველოსა და რუსეთის ფედერაციას შორის 2005 წლის 10 იანვარს ხელი მოეწერა ,,საქართველოს ეკონომიკური განვითარების სამინისტროსა და რუსეთის ფედერაციის ტრანსპორტის სამინისტროს შორის ფოთი (საქართველო) – კავკაზის (რუსეთი) ნავსადგურების გავლით პირდაპირი საერთაშორისო სარკინიგზო-საბორნე მიმოსვლის ორგანიზების შესახებ“ შეთანხმებას.

მიმდინარე წლის ივნისში, სომხეთის რესპუბლიკის ეკონომიკის მინისტრმა თხოვნით მოგვმართა ფოთი-კავკაზის სანაოსნო ხაზზე საბორნე მიმოსვლის დაწყებასთან დაკავშირებით, რომელიც სომხეთის სახელმწიფოს პროექტია. აღნიშნული თხოვნის საფუძველზე გაიმართა კონსულტაციები შესაბამის სატრანსპორტო კომპანიებს შორის.

დამატებით გაცნობებთ, რომ სომხეთის რესპუბლიკა, რომელსაც არ გააჩნია ზღვაზე გასასვლელი, ტრადიციულად სარგებლობს საქართველოს ნავსადგურებით და აწარმოებს საერთაშორისო ვაჭრობას. ამ მხრივ ნიშანდობლივია, რომ საქართველო საერთაშორისო კონვენციის “იმ სახელმწიფოთა სატრანზიტო ვაჭრობის შესახებ, რომელთაც არა აქვთ გასასვლელი ზღვაზე” წევრია. აღნიშნული კონვენციის შესაბამისად, ზღვისპირა სახელმწიფოებთან თანაბარ პირობებში ზღვაზე თავისუფალი გასასვლელის გამოყენების მიზნით, ზღვაზე გასასვლელის არმქონე სახელმწიფოებს უნდა ჰქონდეთ ზღვასთან თავისუფალი დაშვება,”- ნათქვამია ეკონომიკის მინისტრის პასუხში.

მსგავსი სიახლეები

საქართველომ ევროპის ბიზნეს ანგელოზთა კონგრესის მასპინძლობისთვის განაცხადი შეიტანა

საქართველომ ევროპის ბიზნეს ანგელოზთა კონგრესის მასპინძლობისთვის განაცხადი შეიტანა

აქსელის, საქართველოს ბიზნეს ანგელოზთა ქსელის ინიციატივით, საქართველომ ევროპის ბიზნეს ანგელოზთა ქსელის (EBAN) კონგრესის მასპინძლობისათვის განაცხადი შეიტანა. ევროპის ბიზნეს ანგელოზთა კონგრესი არის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი საინვესტიციო კონფერენცია ევროპაში, რომელიც…
წელს კავკასიასა და ცენტრ. აზიაში ეკონომიკური ზრდა 3.9%-მდე შენელდება, 2025 წელს 4.8%-მდე დაჩქარდება – IMF

წელს კავკასიასა და ცენტრ. აზიაში ეკონომიკური ზრდა 3.9%-მდე შენელდება,…

საერთაშორისო სავალუტო ფონდმა 2024 წლისთვის ეკონომიკური ზრდის პროგნოზები განაახლა. ორგანიზაციის პროგნოზის მიხედვით, მიმდინარე წელს კავკასიისა და ცენტრალური აზიის რეგიონში ეკონომიკური ზრდა…
ჩინეთი-შუა დერეფანი-იტალია – ერთწლიანი პაუზის შემდეგ საკონტეინერო გადაზიდვები განახლდა

ჩინეთი-შუა დერეფანი-იტალია – ერთწლიანი პაუზის შემდეგ საკონტეინერო გადაზიდვები განახლდა

ჩინეთი-შუა დერეფანი-იტალია – ერთწლიანი პაუზის შემდეგ, “ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტით” საკონტეინერო გადაზიდვები განახლდა. გადაზიდვას სინცზიანიდან ნეაპოლამდე „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტი“ და…