2022-2023 სასწავლო წლიდან სკოლებში „საქართველოს ისტორია" დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება

2022-2023 სასწავლო წლიდან სკოლებში „საქართველოს ისტორია" დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მიხეილ ჩხენკელის
ინიციატივით, 2022-2023 სასწავლო წლიდან სკოლებში „საქართველოს ისტორია"
დამოუკიდებელ საგნად შეისწავლება. მიხეილ ჩხენკელის გადაწყვეტილებით,
სამინისტრომ „საქართველოს ისტორიის“ სწავლების გაძლიერების კუთხით 2021
წლიდან აქტიური მუშაობა დაიწყო. მთავარი მიზანი იყო, რომ ახალგაზრდებს საშუალო
საფეხურზე ჩვენი ქვეყნის ისტორია უძველესი დროიდან დღემდე უწყვეტად
შეესწავლათ. შესაბამისად, მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის საშუალო
საფეხურის (X-XII კლასების) ისტორიის სტანდარტი გადაიხედა, რისთვისაც
სპეციალურად დაკომპლექტებული ისტორიკოსთა ჯგუფი შეიქმნა. აღნიშნული ჯგუფი
აერთიანებდა ქართველ ისტორიკოსებს აკადემიური წრეებიდან – პროფესორებს
სხვადასხვა უნივერსიტეტიდან, ასევე, ისტორიის პედაგოგთა ასოციაციის წევრებსა და
მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის საგნობრივ
ექსპერტებს, რომლებმაც 2022 წლის იანვარში დაასრულეს მუშაობა ისტორიის
სტანდარტების რევიზიის მიმართულებით. სამუშაო პროცესში ჯგუფის წევრებმა
სხვადასხვა ინიციატივა განიხილეს და არაერთ სადისკუსიო საკითხზე იმსჯელეს.
ქართველ ისტორიკოსთა ერთობლივი მუშაობის შედეგად, მიღებულ იქნა ისტორიის
განახლებული სტანდარტი, რომლის თანახმად, ეროვნულ სასწავლო გეგმაში
„საქართველოს ისტორია“ და „ისტორია“ ცალ-ცალკე საგნად გაიწერა. საგნის
„საქართველოს ისტორია“ სწავლებისას აქცენტი გაკეთდება ქართული
ისტორიოგრაფიისთვის აქტუალური პრობლემების კვლევაზე და მათ სიღრმისეულ
გააზრებაზე. „ისტორიის“ საგნის სწავლება კი მთავარ მიზნად ისახავს მსოფლიო
ისტორიული მოვლენების/პროცესების შესწავლასა და მათთან საქართველოს ისტორიის
საკითხების დაკავშირებას.
სხვა საგნების მსგავსად, ისტორიის სტანდარტიც სრულად ეფუძნება მესამე თაობის
ეროვნული სასწავლო გეგმის ერთიან კონცეფციას. აქცენტი კეთდება ისეთ
მიდგომებზე, როგორებიცაა: კონსტრუქტივიზმის პრინციპები, ცნებების პედაგოგიკა და
დიფერენცირებული სწავლება. გრიფირების პროცესი უკვე დაწყებულია და
გრიფირებისთვის წარმოდგენილია 5 სხვადასხვა გამომცემლობის სახელმძღვანელო –
საგანში ,,საქართველოს ისტორია". შესაბამისი სპეციალისტებით დაკომპლექტებული
რეცენზენტების ჯგუფის მიერ მიმდინარეობს სახელმძღვანელოების შეფასების
პროცესი, რომელიც ივლისის ბოლომდე დასრულდება. შემფასებელთა ჯგუფში შედიან:
პრაქტიკული გამოცდილების მქონე მასწავლებლები, დარგის მეცნიერები, ეროვნული
სასწავლო გეგმის ექსპერტი, ფსიქოლოგები, ფილოლოგები და ასევე სპეციალისტი,
რომელიც სახელმძღვანელოს აფასებს სამართლებრივ და ეთიკურ ნორმებთან
შესაბამისობის კუთხით. 2022-23 სასწავლო წლიდან X კლასის მოსწავლეებს
„საქართველოს ისტორიის“ ახალი სახელმძღვანელო ექნებათ.
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო

მსგავსი სიახლეები

“შესაძლოა, ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი ზრდის მიმართულებით გადაიხედოს”- ეროვნული ბანკი

“შესაძლოა, ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი ზრდის მიმართულებით გადაიხედოს”- ეროვნული ბანკი

საქართველოს ეროვნული ბანკის ვიცე-პრეზიდენტი პაპუნა ლეჟავა მედიასთან საუბრისას აცხადებს, რომ უახლოეს მომავალში მთლიანი შიდა პროდუქტის ზრდას პროგნოზირებენ. “მთლიანი შიდა პროდუქტის ზრდის…
ეკონომიკის რომელი დარგები გაიზარდა/შემცირდა აპრილში და რატომ? – საქსტატის განმარტება

ეკონომიკის რომელი დარგები გაიზარდა/შემცირდა აპრილში და რატომ? – საქსტატის…

საქსტატის წინასწარი შეფასებით, 2023 წლის აპრილში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, რეალური მთლიანი შიდა პროდუქტის (მშპ) 7.5%-ით, ხოლო 2023 წლის პირველი…
სებ-მა კონტრციკლური ბუფერი უცვლელად, 1%-ზე დატოვა

სებ-მა კონტრციკლური ბუფერი უცვლელად, 1%-ზე დატოვა

საქართველოს ეროვნული ბანკის (სებ) ფინანსური სტაბილურობის კომიტეტმა კონტრციკლური ბუფერი უცვლელად, ნეიტრალურ დონეზე (1%-ზე), დატოვა – ამის შესახებ სებ-ის მიერ დღეს გამოქვეყნებულ…