რა ეტაპზეა მარაბდა – კარწახის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა?

რა ეტაპზეა მარაბდა – კარწახის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა?

მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზის სამშენებლო სამუშაოების 90% შესრულებულია. მათი დასრულება მიმდინარე წლის ბოლომდე იგეგმება, რის შემდეგაც გზის ეს მონაკვეთი ექსპლუატაციაში შევა. ამის შესახებ BM.GE-ს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში განუცხადეს.

აღსანიშნავია, რომ მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილია. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მშენებლობის დაწყება კი 2007 წლის ბოლოს გამოცხადდა. ოფიციალურად იგი 2017 წლის 30 ოქტომბერს გაიხსნა. ბაქოში გამართულ გახსნის საზეიმო ცერემონიაში 5 ქვეყნის ლიდერმა მიიღო მონაწილეობა. აღნიშნული ცერემონია რკინიგზის ძირითადი სამშენებლო სამუშაოების დასრულებას ეძღვნებოდა. თუმცა, ის დღემდე სრულფასოვნად ამოქმედებული არ არის. ბაქო-ყარსის მაგისტრალის სრულფასოვანი ექსპლუატაციის დაწყება კი საქართველოს მეზობელ ქვეყნებზე არის დამოკიდებული.

რამდენიმე დღის წინ თურქეთის პრეზიდენტმა რეჯეფ თაიფ ერდოღანმა აზერბაიჯანელ კოლეგა ილჰამ ალიევთან შეხვედრისას განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის განახლების სამუშაოები სწრაფად უნდა დასრულდეს.

დაახლოებით წელიწადნახევრის წინ კი, ილჰამ ალიევმა განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილის გაფართოებისთვის 100 მლნ დოლარზე მეტი ინვესტიცია ჩაიდებოდა. სამუშაოები 1,5 წელიწადში უნდა დასრულებულიყო.

როგორც გათვლილია, პროექტის დასრულების შემდეგ, მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო მონაკვეთზე შესაძლებელი იქნება წელიწადში 5 მილიონი ტონა ტვირთის გატარება. როგორც BM.GE-ს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში უთხრეს, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მონაკვეთი, ექსპლუატაციაში გაშვების შემდგომ, სხვადასხვა სახეობის ტვირთს მოემსახურება, თუმცა არ დააკონკრეტეს, იქნება თუ არა მათ შორის ისეთი სახიფათო ტვირთის გადატანა შესაძლებელი, როგორიცაა ნავთობი.

აღსანიშნია ისიც, რომ საქართველოსა და აზერბაიჯანს შორის დადებული საერთაშორისო ორმხრივი ხელშეკრულების მიხედვით, სამშენებლო სამუშაოების დასრულების შემდეგ რკინიგზის ექსპლუატაციაში შესვლამდე უნდა შეიქმნას ერთობლივი საწარმო. „ორ ქვეყანას შორის აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით დაწყებულია შესაბამისი იურიდიული პროცედურები“, – განგვიცხადეს რკინიგზის ადმინისტრაციაში.

“მარაბდა-კარწახის რკინიგზა” 344 მილიონიან მოგებაზე გავიდა

მსგავსი სიახლეები

უძრავ ქონებაზე მოთხოვნა განსაკუთრებით რუსეთის მოქალაქე, ეროვნებით ქართველების მხრიდან გაიზარდა – Eristavi Estates

უძრავ ქონებაზე მოთხოვნა განსაკუთრებით რუსეთის მოქალაქე, ეროვნებით ქართველების მხრიდან…

RENTALS & Eristavi Estates-ის მმართველი პარტნიორი ზურაბ ერისთავი საინვესტიციო ბანკ Galt & Taggart-ის მიმოხილვაში გამოკვეთილ აქცენტებს ეთახმება, რომლის მიხედვით, უძრავი ქონების…
არ გაუშვათ შესაძლებლობა ხელიდან… ჩვენი კავშირის კარი საბოლოოდ ფართოდ ღიაა! – ჰერჩინსკი

არ გაუშვათ შესაძლებლობა ხელიდან… ჩვენი კავშირის კარი საბოლოოდ ფართოდ…

წლის ბოლოს ევროკავშირი გადაწყვეტს, გადადგამს თუ არა საქართველო შემდეგ ნაბიჯს მისი წევრობისკენ. ეს შესაძლებლობა არსებობს სწორედ ახლა. არ გაუშვათ ის ხელიდან. ჩვენი…
„ნაბეღლავი“ კორეაშიც გაიყიდება

„ნაბეღლავი“ კორეაშიც გაიყიდება

„ნაბეღლავი“ უკვე კორეაშიც გაიყიდება, – ამის შესახებ “წყალი მარგებელის” სტრატეგიული განვითარების მენეჯერმა, თინა მახარაძემ გადაცემა რედაქტ2-ში სტუმრობისას განაცხადა. „ზოგადად, კომპანია იზრდება…