ფულად გზავნილებში #1 ადგილზე ისევ რუსეთია

ფულად გზავნილებში #1 ადგილზე ისევ რუსეთია

ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული ანგარიშის მიხედვით, თებერვალში საქართველოში ყველაზე მეტი ფულადი გზავნილი რუსეთის ფედერაციიდან შემოვიდა. მთლიანად გაზვნილებმა 372 მილიონი დოლარი შეადგინა, რაც წინა წელთან შედარებით 103 პროცენტით მეტია. მათ შორის რუსეთიდან 187 მილიონი დოლარი გადმორიცხეს, რაც წლიურად 754 პროცენტით არის გაზრდილი. 

ქვეყნები, საიდანაც ყველაზე მეტი ფულადი გზავნილი შემოვიდა:

1) რუსეთის ფედერაცია – $187 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 754%
2) იტალია – $39 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 18%
3) აშშ – $30 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 44%
4) საბერძნეთი – $17 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 12%
5) ისრაელი – $16 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 16%
6) გერმანია – $15 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 29%
7) ყაზახეთი – $13 მილიონი დოლარი, კლება წინა წელთან -6%
8) თურქეთი – $9 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 19%
9) ყირგიზეთი – $6 მილიონი დოლარი, მატება წინა წელთან 83%
10) ესპანეთი – $4 მილიონი დოლარი, კლება წინა წელთან -2%

2023 წლის თებერვალში საქართველოდან საზღვარგარეთ 27.6 მლნ აშშ დოლარი (73.0 მლნ ლარი) გადაიგზავნა, რაც 2022 წლის თებერვლის (26.7 მლნ აშშ დოლარი) ანალოგიურ მაჩვენებელთან შედარებით 3.2%-ით მეტია.

მსგავსი სიახლეები

მინერალური წყლების ექსპორტი ისტორიულ მაქსიმუმზეა – სად ვყიდით წყალს?

მინერალური წყლების ექსპორტი ისტორიულ მაქსიმუმზეა – სად ვყიდით წყალს?

მინერალური და მტკნარი წლების ექსპორტი ისტორიულ მაქსიმუმზეა. ეს სასაქონლო ჯგუფი საქართველოსთვის ერთ-ერთი მთავარი ადგილობრივი წარმოების პროდუქტია, რომელიც წლების განმავლობაში უმსხვილეს საექსპორტო…
II კვარტალში საცხოვრებელი უძრავი ქონება 14.9%-ით გაძვირდა

II კვარტალში საცხოვრებელი უძრავი ქონება 14.9%-ით გაძვირდა

2024 წლის მეორე კვარტალში, წინა კვარტალთან შედარებით საცხოვრებელი უძრავი ქონების ფასების ინდექსი (RPPI) 4.8%-ით გაიზარდა, ხოლო ინდექსის წლიურმა ზრდამ 14.9% შეადგინა.…
რა გავლენა ექნება ჩინურ ავტო ინდუსტრიაზე აშშ-სა და ევროკავშირის მიერ დაწესებულ საიმპორტო ტარიფებს?

რა გავლენა ექნება ჩინურ ავტო ინდუსტრიაზე აშშ-სა და ევროკავშირის…

აშშ-სა და ევროკავშირის მიერ ჩინურ ავტომობილებზე დაწესებულმა ტარიფებმა, შესაძლოა, დიდი ზეგავლენა მოახდინოს ჩინური ავტომობილების ინდუსტრიაზე. ეს ტარიფები მიმართულია არასამართლიანი კონკურენციისა და სუბსიდიების პრობლემების მოსაგვარებლად, რომლებსაც ჩინელი ავტომწარმოებლები იღებენ თავიანთი მთავრობისგან, რაც დასავლეთის ოფიციალური პირების აზრით, ჩინურ კომპანიებს უპირატესობას ანიჭებს გლობალურ ბაზრებზე. აშშ-სა და ევროკავშირის ტარიფები, სავარაუდოდ ,საგრძნობლად გაზრდის ჩინური ავტომობილების ფასს ბაზარზე, რაც გამოიწვევს ჩინელი მწარმოებელის კონკურენტუნარიანობის შემცირებას აშშ-სა და ევროკავშირის ადგლობრივ მწარმობელთან, ისევე როგორც სხვა საერთაშორისო კონკურენტებტან, რომლებიც არ ექვემდებარებიან მსგავს ტარიფებს. ეს გამოიწვევს ჩინური ავტომანქანების ექსპორტის შემცირებას ზემოთ ხსენებულ ბაზრებზე. შეერთებული შტატებში ჩინურ ავტომანქანების წარმოებოას მინიმალური ბაზრის წილი გააჩნიათ სხვა კონკურენტი ქვეყნებისგან განსხვავებით, როგორიცაა მექსიკა, იპონია, კანადა, სამხრეთ კორეა…