დაზღვევა საბანკო სექტორის დანამატი ხდება, გამოსავალი აქტივების ფლობის აკრძალვაა – არჩილ მორჩილაძე

დაზღვევა საბანკო სექტორის დანამატი ხდება, გამოსავალი აქტივების ფლობის აკრძალვაა – არჩილ მორჩილაძე

სადაზღვევო კომპანიების ნაწილი კომერციული ბანკებისთვის სადაზღვევო სფეროში აქტივების ფლობის შეზღუდვის ინიციატივის გააქტიურებას გეგმავს.

როგორც „საქართველოს სადაზღვევო ჯგუფის“ დამფუძნებელმა BMG-ის განუცხადა, კონკურენციის სააგენტოს რეკომენდაციების მიუხედავად, კვლავ მწვავედ დგას პრობლემა, როდესაც ბანკები მხოლოდ მათ მფლობელობაში ანდაც მათთან აფილირებულ კომპანიებთან თანამშრომლობენ, რაც ბაზარზე არაკონკურენტულ გარემოს ქმნის.

არჩილ მორჩილაძის თქმით, ვითარების გამოსწორების გზა მხოლოდ რადიკალური ნაბიჯების გადადგმა და ბანკებისთვის სადაზღვევო აქტივების ფლობის აკრძალვაა.

მისი თქმით, უახლოეს ხანებში დაზღვევის კავშირის სახელით კომპანიები აღნიშნულ საკითხზე მთავრობის მისამართით მორიგი ოფიციალური წერილის გაგზავნას აპირებენ.

„სადაზღვევო ბაზარი ინარჩუნებს იმ არასახარბიელო ვითარებას, როდესაც სექტორში საბანკო კომპანიების სრული დომინირებაა. დაზღვევის კავშირის სახელით არაერთხელ ვთქვით, რომ ასე გაგრძელება არ შეიძლება. კონკურენციის სააგენტომ გარკვეული ნაბიჯები გადადგა, თუმცა საქმე ბოლომდე არაა მიყვანილი. ჩვენ კიდევ ერთხელ მივმართავთ ხელისუფლების შესაბამის სტრუქტურებს ოფიციალური წერილით რომ მიიღონ გარკვეული ზომები და საბანკო-სადაზღვევო კომპანიების ექსპანსია შეწყდეს. ნებისმიერ სესხს კონკრეტული ბანკის მფლობელობაში ან მასთან ასოცირებული კომპანიის დაზღვევა მოჰყვება. სრული დაუცველობაა ამ მხრივ და ბიზნესს თავისუფალი არჩევანი არ აქვთ. დაზღვევა საბანკო სექტორის დანამატი ხდება, აქ შუალედური ჩარევები აღარ უშველის, რადიკალური ზომებია მისაღები და ბანკებს სადაზღვევო კომპანიებში აქტივების ფლობა უნდა აეკრძალოთ“, – განაცხადა არჩილ მორჩილაძემ.

ცნობისთვის, გასული წლის ბოლოს კონკურენციის ეროვნულმა სააგენტომ სადაზღვევო პროდუქტების რეალიზაციის ბაზარზე 6 რეკომენდაცია გასცა. კერძოდ, სააგენტოს პოზიციით – კომერციულ ბანკებს და სადაზღვევო კომპანიებს შორის არსებულ სტრუქტურულ პირდაპირ/არაპირდაპირ კავშირის შედეგად, ისევე როგორც კონკრეტული „ანაზღაურების სქემების“ არსებობისას, შესაძლოა, სახეზე იყო ინტერესთა კონფლიქტი, რის შედეგადაც შესაძლოა მომხმარებლისთვის მოხდეს იმ სადაზღვევო კომპანიის პროდუქტის შერჩევა/შეთავაზება, რაც კონკრეტულ შემთხვევაში, მომხმარებლისთვის საუკეთესო არჩევანი შეიძლება არ იყოს. სააგენტოს ერთ-ერთი რეკომენდაციაა, რომ საკანონმდებლო დონეზე ჩამოყალიბდეს 3 სადაზღვევო კომპანიის შერჩევის კონკრეტული კრიტერიუმები, რომლის გამოყენების ვალდებულებაც კომერციულ ბანკს შერჩევის პროცესში ექნება.

მსგავსი სიახლეები

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში 22-მეგავატიანი “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა წელს დაიწყება

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში 22-მეგავატიანი “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა წელს დაიწყება

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში, მდინარე ცხენისწყალზე 22 მგვტ დადგმული სიმძლავრის ჰიდროელექტროსადგურის – “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა მიმდინარე წელს დაიწყება. როგორც პროექტის განმახორციელებელი კომპანიის –…
რა უნდა იყოს დეველოპერულ სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო სტრუქტურა – TBC Capital-ის პუბლიკაცია

რა უნდა იყოს დეველოპერულ სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო…

თიბისი კაპიტალმა გაცვლითი კურსის ბიზნეს-ეკონომიკის სერიიდან პირველი პუბლიკაცია გამოაქვეყნა, რომელიც ძირითადად საცხოვრებელი უძრავი ქონების სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სტრუქტურის გაანგარიშებას ეხება. სხვადასხვა ქვეყნის…
საქართველოში ჩინური ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა

საქართველოში ჩინური ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა

2024 წლის პირველ ნახევარში საქართველოში ჩინეთიდან ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა – აღნიშნულ პერიოდში საქართველოში სულ $22 მილიონი დოლარის ღირებულების ავტომობილების იმპორტი განხორციელდა,…