რა არის საწვავის თვითღირებულება და ფასის რა წილი მოდის გადასახადებზე?

რა არის საწვავის თვითღირებულება და ფასის რა წილი მოდის გადასახადებზე?

2025 წლის იანვრის მდგომარეობით, საქართველოში ერთი ლიტრი რეგულარის მარკის ბენზინის მედიანური ფასი 2.95 ლარს შეადგენს. ეს წარმოადგენს საცალო ფასს, ხოლო საბითუმო ბაზარზე ბენზინის ღირებულება გაცილებით უფრო დაბალია. მაგალითად, კონსოლიდირებული ტენდერით, რომლითაც მთავრობა საწვავს ყიდულობს, ერთი ლიტრი რეგულარის მარკის საწვავი 2.31 ლარს შეადგენს, რაც საცალო ფასთან შედარებით 64 თეთრით ნაკლებია.

საწვავის საბოლოო საცალო ფასი რამდენიმე კომპონენტისგან შედგება, საიდანაც უმთავრესი არის საწვავის თვითღირებულება. 2024 წლის დეკემბრის მდგომარეობით Platts-ის ტიპის ერთი ტონა რეგულარის მარკის საწვავის ფასი 693 დოლარს შეადგენდა, რაც ერთ ლიტრზე 51.2 ცენტის, ანუ 1.46 ლარის ტოლია. დამატებული ღირებულების გადასახადი 2.95 ლარის საბოლოო ფასის 18%-ია, რაც 53 თეთრს შეადგენს, ხოლო აქციზის გადასახადი 37 თეთრია. ჯამში ამ ორი გადასახადის წილი 90 თეთრს შეადგენს. შესაბამისად, უშუალოდ ნავთობკომპანიის ლოგისტიკის, ადმინისტრაციული და საფინანსო ხარჯებისთვის ასევე კომპანიის მოგების მარჟისთვის 59 თეთრი რჩება.

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სამ წელში 200 ათასზე მეტი მანქანა მივიღეთ – APM Terminals Poti-ი

ბოლო სამ წელში 200 ათასზე მეტი მანქანა მივიღეთ –…

2024 წლის იანვარ-დეკემბრის მონაცემებით, ჯამში APM Terminals Poti-ს მიერ 545 297 TEU კონტეინერი დამუშავდა. ინფორმაციას ფოთის პორტის მფლობელი კომპანია ავრცელებს. მათი…
2024 წელს რუსეთთან ვაჭრობა გაიზარდა – რას ვყიდით/ვყიდულობთ II უმსხვილეს სავაჭრო პარტნიორთან?

2024 წელს რუსეთთან ვაჭრობა გაიზარდა – რას ვყიდით/ვყიდულობთ II…

საქსტატის 2024 წლის მონაცემებით, რუსეთი საქართველოს მეორე უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორია. სწორედ მასზე მოდის ქვეყნის მთლიანი ექსპორტ-იმპორტის ჯამის 10.8%. გასულ წელს, საქართველო-რუსეთის…
EU-ში ექსპორტის წილი ისტორიულ მინიმუმზეა – როგორი იყო საქართველო-ევროკავშირის ვაჭრობა 2024-ში?

EU-ში ექსპორტის წილი ისტორიულ მინიმუმზეა – როგორი იყო საქართველო-ევროკავშირის…

საქსტატის მონაცემებით, იმპორტის მაჩვენებლის დამსახურებით, 2024 წელს საქართველო-ევროკავშირის სავაჭრო ბრუნვა ისტორიულ მაქსიმუმამდე გაიზარდა და 5.2 მლრდ დოლარი შეადგინა, ექსპორტ-იმპორტის ჯამი წლიურად 14%-ით…