რა ეტაპზეა მარაბდა – კარწახის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა?

რა ეტაპზეა მარაბდა – კარწახის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა?

მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზის სამშენებლო სამუშაოების 90% შესრულებულია. მათი დასრულება მიმდინარე წლის ბოლომდე იგეგმება, რის შემდეგაც გზის ეს მონაკვეთი ექსპლუატაციაში შევა. ამის შესახებ BM.GE-ს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში განუცხადეს.

აღსანიშნავია, რომ მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილია. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მშენებლობის დაწყება კი 2007 წლის ბოლოს გამოცხადდა. ოფიციალურად იგი 2017 წლის 30 ოქტომბერს გაიხსნა. ბაქოში გამართულ გახსნის საზეიმო ცერემონიაში 5 ქვეყნის ლიდერმა მიიღო მონაწილეობა. აღნიშნული ცერემონია რკინიგზის ძირითადი სამშენებლო სამუშაოების დასრულებას ეძღვნებოდა. თუმცა, ის დღემდე სრულფასოვნად ამოქმედებული არ არის. ბაქო-ყარსის მაგისტრალის სრულფასოვანი ექსპლუატაციის დაწყება კი საქართველოს მეზობელ ქვეყნებზე არის დამოკიდებული.

რამდენიმე დღის წინ თურქეთის პრეზიდენტმა რეჯეფ თაიფ ერდოღანმა აზერბაიჯანელ კოლეგა ილჰამ ალიევთან შეხვედრისას განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის განახლების სამუშაოები სწრაფად უნდა დასრულდეს.

დაახლოებით წელიწადნახევრის წინ კი, ილჰამ ალიევმა განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილის გაფართოებისთვის 100 მლნ დოლარზე მეტი ინვესტიცია ჩაიდებოდა. სამუშაოები 1,5 წელიწადში უნდა დასრულებულიყო.

როგორც გათვლილია, პროექტის დასრულების შემდეგ, მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო მონაკვეთზე შესაძლებელი იქნება წელიწადში 5 მილიონი ტონა ტვირთის გატარება. როგორც BM.GE-ს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში უთხრეს, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მონაკვეთი, ექსპლუატაციაში გაშვების შემდგომ, სხვადასხვა სახეობის ტვირთს მოემსახურება, თუმცა არ დააკონკრეტეს, იქნება თუ არა მათ შორის ისეთი სახიფათო ტვირთის გადატანა შესაძლებელი, როგორიცაა ნავთობი.

აღსანიშნია ისიც, რომ საქართველოსა და აზერბაიჯანს შორის დადებული საერთაშორისო ორმხრივი ხელშეკრულების მიხედვით, სამშენებლო სამუშაოების დასრულების შემდეგ რკინიგზის ექსპლუატაციაში შესვლამდე უნდა შეიქმნას ერთობლივი საწარმო. „ორ ქვეყანას შორის აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით დაწყებულია შესაბამისი იურიდიული პროცედურები“, – განგვიცხადეს რკინიგზის ადმინისტრაციაში.

“მარაბდა-კარწახის რკინიგზა” 344 მილიონიან მოგებაზე გავიდა

მსგავსი სიახლეები

რატომ მყარდება ლარი? – “თიბისი კაპიტალის” შეფასება

რატომ მყარდება ლარი? – “თიბისი კაპიტალის” შეფასება

“თიბისი კაპიტალის” თანახმად, ლარის ბოლოდროინდელი გამყარება სიურპრიზი არ ყოფილა, ვინაიდან წმინდა სავალუტო შემოდინებების მთავარ წყაროებზე დაყრდნობით, მოკლევადიან პერიოდში ლარის მნიშვნელოვანი მერყეობა…
სოხუმის აეროპორტის გახსნას თბილისი ანექსიისკენ გადადგმულ ნაბიჯად განიხილავს

სოხუმის აეროპორტის გახსნას თბილისი ანექსიისკენ გადადგმულ ნაბიჯად განიხილავს

2025 წლის 10 თებერვალს, თბილისში ჟენევის საერთაშორისო მოლაპარაკებების 63-ე რაუნდის მოსამზადებელი შეხვედრა მოლაპარაკებების თანათავმჯდომარეებთან: ევროკავშირიდან, გაეროდან და ეუთოდან გაიმართა. საგარეო საქმეთა…
„ქვემო სვანეთი ალბათ ერთ-ერთი ყველაზე განვითარებადი რეგიონია საქართველოში“ – რა გამოწვევებია რეგიონში?

„ქვემო სვანეთი ალბათ ერთ-ერთი ყველაზე განვითარებადი რეგიონია საქართველოში“ –…

„ქვემო სვანეთი ალბათ ერთ-ერთი ყველაზე განვითარებადი რეგიონია საქართველოში“ , – ამის შესახებ BMGTV-ს გადაცემაში ქვემო სვანეთში მდებარე ტურისტული ობიექტის, Roots Svaneti-ს…