რა ეტაპზეა მარაბდა – კარწახის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა?

რა ეტაპზეა მარაბდა – კარწახის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა?

მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზის სამშენებლო სამუშაოების 90% შესრულებულია. მათი დასრულება მიმდინარე წლის ბოლომდე იგეგმება, რის შემდეგაც გზის ეს მონაკვეთი ექსპლუატაციაში შევა. ამის შესახებ BM.GE-ს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში განუცხადეს.

აღსანიშნავია, რომ მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილია. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მშენებლობის დაწყება კი 2007 წლის ბოლოს გამოცხადდა. ოფიციალურად იგი 2017 წლის 30 ოქტომბერს გაიხსნა. ბაქოში გამართულ გახსნის საზეიმო ცერემონიაში 5 ქვეყნის ლიდერმა მიიღო მონაწილეობა. აღნიშნული ცერემონია რკინიგზის ძირითადი სამშენებლო სამუშაოების დასრულებას ეძღვნებოდა. თუმცა, ის დღემდე სრულფასოვნად ამოქმედებული არ არის. ბაქო-ყარსის მაგისტრალის სრულფასოვანი ექსპლუატაციის დაწყება კი საქართველოს მეზობელ ქვეყნებზე არის დამოკიდებული.

რამდენიმე დღის წინ თურქეთის პრეზიდენტმა რეჯეფ თაიფ ერდოღანმა აზერბაიჯანელ კოლეგა ილჰამ ალიევთან შეხვედრისას განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის განახლების სამუშაოები სწრაფად უნდა დასრულდეს.

დაახლოებით წელიწადნახევრის წინ კი, ილჰამ ალიევმა განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილის გაფართოებისთვის 100 მლნ დოლარზე მეტი ინვესტიცია ჩაიდებოდა. სამუშაოები 1,5 წელიწადში უნდა დასრულებულიყო.

როგორც გათვლილია, პროექტის დასრულების შემდეგ, მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო მონაკვეთზე შესაძლებელი იქნება წელიწადში 5 მილიონი ტონა ტვირთის გატარება. როგორც BM.GE-ს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში უთხრეს, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მონაკვეთი, ექსპლუატაციაში გაშვების შემდგომ, სხვადასხვა სახეობის ტვირთს მოემსახურება, თუმცა არ დააკონკრეტეს, იქნება თუ არა მათ შორის ისეთი სახიფათო ტვირთის გადატანა შესაძლებელი, როგორიცაა ნავთობი.

აღსანიშნია ისიც, რომ საქართველოსა და აზერბაიჯანს შორის დადებული საერთაშორისო ორმხრივი ხელშეკრულების მიხედვით, სამშენებლო სამუშაოების დასრულების შემდეგ რკინიგზის ექსპლუატაციაში შესვლამდე უნდა შეიქმნას ერთობლივი საწარმო. „ორ ქვეყანას შორის აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით დაწყებულია შესაბამისი იურიდიული პროცედურები“, – განგვიცხადეს რკინიგზის ადმინისტრაციაში.

“მარაბდა-კარწახის რკინიგზა” 344 მილიონიან მოგებაზე გავიდა

მსგავსი სიახლეები

„მპ დეველოპმენტმა“, სააგენტოს „აწარმოე საქართველოში“ მხარდაჭერის ფარგლებში, თიბისი კაპიტალისა და გალტ & თაგარტის ხელშეწყობით, სადებიუტო ობლიგაციები გამოუშვა

„მპ დეველოპმენტმა“, სააგენტოს „აწარმოე საქართველოში“ მხარდაჭერის ფარგლებში, თიბისი კაპიტალისა…

კომპანია „მპ დეველოპმენტმა“, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სსიპ სააგენტოს „აწარმოე საქართველოში“ კაპიტალის ბაზრის მხარდაჭერის პროგრამის ფარგლებში, თიბისი კაპიტალისა და გალტ…
საქართველომ $37 მლნ-მდე ღირებულების სარეცხი და საწმენდი საშუალებები იყიდა – იმპორტიორი ქვეყნები

საქართველომ $37 მლნ-მდე ღირებულების სარეცხი და საწმენდი საშუალებები იყიდა…

წლის პირველ ნახევარში საქართველომ 36 მილიონ 912 ათასი დოლარის ღირებულების 31 749 ტონა სარეცხი და საწმენდი საშუალებები იყიდა. ამ პერიოდისთვის იმპორტი…
„შარშანდელთან შედარებით, ხორბლის მოსავლიანობა, ხარისხი და ფასი გაზრდილია“ – მინისტრის მოადგილე

„შარშანდელთან შედარებით, ხორბლის მოსავლიანობა, ხარისხი და ფასი გაზრდილია“ –…

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილის თენგიზ ნასარიძის განცხადებით, შარშანდელთან შედარებით წელს ხორბლის საჰექტარო მოსავლიანობა გაზრდილია, გაუმჯობესებულია ხარისხიც და შესაბამისად,…